Rekompensata po wypadku samochodowym przysługuje nie tylko kierowcy, lecz także pasażerowi. Nasza firma zajmująca się odszkodowaniami w Kielcach wspierała i nadal wspiera wszystkie poszkodowane osoby, które towarzyszyły kierowcom w czasie groźnego zdarzenia drogowego. Z naszego tekstu dowiesz się:
Pasażer, który uległ wypadkowi komunikacyjnemu, ma prawo starać się o różne świadczenia. Ich rodzaj zależy od kilku czynników, m.in. od rodzaju szkody, a także od konsekwencji zdarzenia - jego wpływu na życie osobiste, rodzinne i zawodowe danego człowieka. Przedstawiamy świadczenia, o które wyegzekwowaliśmy dla naszych klientów.
Odszkodowanie
Ta rekompensata ma wyrównać wszelkie straty majątkowe. W ramach odszkodowania po wypadku samochodowym jako pasażer osoba poszkodowana ma prawo uzyskać zwrot utraconych dochodów (w związku z niemożnością wykonywania obowiązków zawodowych w czasie leczenia i rekonwalescencji). Ubezpieczyciel powinien także pokryć wydatki związane z leczeniem w szpitalu i innymi usługami medycznymi.
Zadośćuczynienie
Jest to świadczenie mające na celu wynagrodzenie szkód niemajątkowych. Chodzi tu o doznane przez pasażera cierpienie fizyczne i psychiczne. W przeciwieństwie do odszkodowania, kwotę zadośćuczynienia trudniej ustalić, bowiem niełatwo zmierzyć odczuwany przez kogoś ból. W określaniu wielkości tej rekompensaty bierze się pod uwagę m.in. czas trwania cierpień oraz stopień zmian, jakie zaszły w życiu poszkodowanego.
Renta wyrównawcza
Na rentę mogą liczyć osoby, które straciły całkowicie lub częściowo zdolność do pracy. Świadczenie to otrzymają też pasażerowie, którzy zostali inwalidami i w związku z tym zmniejszyły się ich widoki na przyszłość. Renta wyrównawcza może być wpłacana co miesiąc lub przekazana poszkodowanemu od razu w całości.
Pracownicy naszego instytutu odszkodowań niejednokrotnie spotykali się z przypadkami kierowców, którzy nie opłacają obowiązkowej polisy OC. Nasi prawnicy mają doświadczenie w odzyskiwaniu odszkodowań OC, ale wiedzą też, jak pomóc klientom poszkodowanym przez nieodpowiedzialnych kierujących.
Ucierpiałeś w wypadku komunikacyjnym? Sprawca wypadku nie ma OC? Nie wiesz, do kogo się zwrócić w sprawie odszkodowania po wypadku samochodowym jako pasażer? W pierwszej kolejności skontaktuj się z Twoim ubezpieczycielem lub innym towarzystwem ubezpieczeniowym, które współpracuje z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym (UFG).
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny jest organem, który zrzesza ubezpieczalnie z Polski i zagranicy, działające na naszym rynku. Zajmuje się wypłacaniem świadczeń osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych, w tym również przyznawaniem odszkodowań dla pasażerów. UFG w przypadku, gdy winowajca:
UFG może przyznawać rekompensaty finansowe dzięki składkom, które opłacają zrzeszone w Funduszu firmy ubezpieczeniowe.
Ubezpieczyciel, do którego zgłosi się poszkodowany pasażer, ma obowiązek przekazać sprawę do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Z kolei UFG po przeanalizowaniu dokumentacji wydaje decyzję w sprawie przyznania lub nieprzyznania odszkodowania. Na decyzję tę UFG ma standardowo 30 dni.
Dostałeś odszkodowanie po wypadku samochodowym jako pasażer, ale świadczenie okazało się za niskie? Nie jesteśmy tym zaskoczeni - towarzystwa ubezpieczeniowe nagminnie zaniżają rekompensaty, licząc na nieświadomość klientów. Skontaktuj się z naszą firmą. Wspólnie zdecydujemy, co możemy zrobić, by wyegzekwować dla Ciebie jak najwyższą kwotę.